Rólunk

Farkashegyi repülőtér

Budakeszitől 3 km-re délre fekvő sportrepülőtér. Magyarország egyik első vitorlázó repülőtere. A Farkashegy-katlanban 1929-től kezdve szálltak fel vitorlázó repülők. Ekkoriban még “csúzlival” indították a repülőgépeket, és mivel a hegygerinc merőleges az uralkodó szélirányra, így a felszálló levegőben hosszan lehetett siklani. Az indítás a hegy tetejéről történt, így oda kellett visszaszállítani a repülőgépeket.

A későbbiek folyamán a technika fejlődött, így már csörlővel vagy motoros vontatóval is fel lehetett szállni a vitorlázó gépekkel. A repülőtér ekkor, 1952-ben költözött le a hegy tetejéről a völgybe, ahol ekkor még csak egy szántóföld terült el.

Az 1980-as években több nemzetközi repülőtalálkozónak is otthont adott. A repülőtér területén négy hangár és egy tankoló állomás is áll. Több oldtimer gép is pihen a repülőtér területén.

A repülőgépről

A  Cessna (szeszna) 172 mely amerikai gyártmány és a világon legnagyobb példányszámban gyártott motoros repülőként nyilvántartott motelje. Egyszerűbb repülésekhez tervezték, 3 utas fér el benne, plusz 1 pilóta.